Listar por autor "Lázaro Ibarrola, Amparo"
Mostrando ítems 1-20 de 24
-
Analysis of ESL/EFL Spanish students strategical behaviour within four different age and level stages
The present paper delves into cognitive psychology in the field of learning strategies, which are the techniques and methods which language students use to enhance their own learning. The present research into language ... -
Artigal method: a successful way of teaching English in Early Childhood Education
Este proyecto analiza uno de los métodos más utilizados en España en Educación Infantil para la enseñanza del inglés como lengua extranjera: el método Artigal. Con el fin de fundamentar la base teórica del trabajo, se ... -
Benefits of using translation and the L1 in the EFL classroom
The present research project focuses on a topic that has encouraged much debate over the past years: The use of translation and the mother tongue in the EFL classes. This project constitutes an attempt to demonstrate how ... -
Critical analysis of ethnocentric bias in English language textbooks
This study presents a critical analysis of two textbook's units of the English subject. The books are used in IES Barañain in Navarre, Spain and in many more centres of the region as Noain High School or Carmelitas. The ... -
Dictogloss: an innovative and collaborative approach to writing for child learners
Este estudio investiga el potencial de dictogloss, una actividad en la que el alumnado tiene que escribir de manera colaborativa un texto oral. Se eligió dictogloss porque numerosos estudios han afirmado que no sólo ... -
The effectiveness of different vocabulary teaching methods in EFL classrooms
El objetivo de este estudio es comparar la eficacia de tres diferentes métodos de enseñar vocabulario (listas de palabras con definiciones en la lengua objeto; listas de palabras con traducciones en la lengua materna; y ... -
Grammatical development throughout oral interaction tasks in primary classrooms
La enseñanza del inglés como L2 en el sistema educativo español ha sufrido un incremento considerable en los últimos años. Conceptos como la gramática se siguen trabajando de forma muy descontextualizada y casi siempre ... -
"He is seated in the bank": What EFL learners notice when writing with model compositions
Noticing, broadly defined as the attention paid to language, has been considered to be fundamental for L2 (second language) learning. Consequently, research has explored the potential of a ... -
Interactive story telling among EFL children in Primary School
Este estudio se basa en la importancia que tienen la producción oral y la interacción en la adquisición de una segunda legua. Su objetivo principal es determinar la efectividad del aprendiza ... -
Learning authentic English through video dramatization: EFL Primary School Learners
Existe un contraste muy fuerte entre el inglés que se enseña en el aula a través de los libros de texto y el inglés que se aplica en la realidad, por lo que hemos diseñado una actividad que tiene como objetivo disminuir ... -
Linguistic diversity as a motivating and inclusive factor in primary shool
La diversidad lingüística es un hecho tanto en nuestra comunidad como en el mundo. Esta realidad también está presente en la escuela. El ámbito escolar apoya y refuerza el desarrollo de la lengua. El objetivo de este trabajo ... -
Multilingual schools: linguistic competence and motivation towards the foreign (English), the regional (Basque), and the majority (Spanish)
Motivation has been claimed to be a key predictor of success in second language learning. Also, research into motivation in foreign language learning has increased in recent decades (Lasagabaster, 2012). However, few studies ... -
Oral production and interaction with communicative tasks in the classroom
Aunque a menudo descuidado en las clases de inglés, en especial en los colegios españoles de Educación Primaria, el objetivo principal de aprender una lengua es utilizarla de manera funcional y significativa para comunicarse. ... -
Promoting phonological awareness in young learners: a classroom proposal for 5-year-olds
La enseñanza de la lectoescritura con la ayuda de métodos de conciencia fonológica, como la fonética, ha cobrado mayor importancia en las metodologías de enseñanza de las escuelas para los alumnos de inglés como lengua ... -
Research on the possible improvements in the acquisition on English after several sessions of relaxation / meditation
The aim of this works is to examine the possible changes in students’ attention, participation, concentration and academic results after several brief sessions of relaxation/meditation given at the beginning of each ... -
Shall I compare thee to a native speaker? The imitation and instruction of English poetry with EFL learners
This report concerns a 6 week specific methodological intervention to better the pronunciation of 7 Spanish EFL secondary students via the autonomous, at-home poetic imitation of native English speaking models. For 6 weeks, ... -
Simple tasks to integrate English pronunciation in Primary School
A pesar de ser defendida y requerida por muchos autores, la pronunciación sigue siendo un elemento del inglés que a penas toma valor en el aula de inglés como lengua extranjera (ILE) debido a la actitud reacia del profesorado. ... -
Student's motivation and English Proficiency in CLIL and EFL contexts
Motivation is a multi-faceted concept which is widely recognized to be a determinant factor in foreign language (FL) learning (e.g., Lasagabaster, 2011; Doiz et. al, 2014). As well as many other factors, motivation seems ... -
A study on motivation and attitude towards language learning in young learners
Ante la necesidad de aprender idiomas en una sociedad cada día más exigente y plurilingüe, este estudio pretende evaluar la motivación y la actitud que 58 alumnos (6-12 años) de un colegio de Pamplona (España) tienen ... -
Task-based interaction: the tangram puzzle
El siguiente trabajo tiene como objetivo el análisis del método Task-based Language Teaching usado dentro del aula. Además de este análisis se presenta un breve resumen de la evolución de la enseñanza del inglés en la ...